بهترین-آموزشگاه-برای-یادگیری-موسیقی

بهترین آموزشگاه برای یادگیری موسیقی

یک روش مؤثر برای کمک به تمرکز و کاهش اضطراب، گوش‌دادن به موسیقی یا نواختن آن است.

موسیقی علاوه‌برآن که باعث سرگرم شدن شما می‌شود، آرامش ذهن را نیز برقرار می‌کند. چنانچه می‌خواهید تنها تئوری موسیقی را یاد بگیرید، یا به نواختن ساز نیز علاقه‌مند هستید، ابتدا باید اصول موسیقی را بیاموزید. یادگیری موسیقی، به تلاش و تمرین فراوان نیاز دارد.

اگر به‌صورت مداوم تمرین نکنید یا در میانه راه آن را رها کنید، هرچه که آموخته‌اید از یادتان می‌رود؛ زیرا حرفه موسیقی نیز مانند زبان، بسیار فرار است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین راه‌های آموختن موسیقی، آشنا شویم.

  • قدرت و نقش موسیقی در زندگی انسان‌ها

انسان‌ها از گذشته‌های دور تابه‌حال، نسل به نسل دچار تغییر و تحول شده‌اند.

در اکثر مواقع، کلمات برای بیان احساسات کافی نیستند. راه‌های گوناگونی برای نشان‌دادن احساس درونی انسان وجود دارد، مانند سرودن شعر، نوشتن و … .

مؤثرترین روش بیان احساسات درونی، موسیقی است.

موسیقی یک ابزار قدرتمند برای کمک به بیان احساسات و درعین‌حال، ایجاد حس سرخوشی در انسان است.

یادگیری موسیقی نیازمند خلاقیت بسیار و به‌کارگیری قوه تخیل است.

در بسیاری از موارد، موسیقی یک ابزار مؤثر برای مقابله با احساسات گوناگون بوده و به تقویت آن نیز کمک می‌کند. خلاقیت، به انسان این پیام را می‌دهد که همیشه برای پیشرفت در زندگی و ساختن آینده، فرصت هست.

پس همیشه به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه برای یادگیری موضوعات جدید دیر نیست و یک انسان موفق، از هر فرصتی برای پیشرفت خود استفاده می‌کند.

  • برای یادگیری موسیقی از کجا شروع کنیم؟

برای شروع هر کاری، در قدم اول باید هدف خود را مشخص کنید. داشتن هدف انگیزه شما را برای انجام هر کار، افزایش داده و برای مقابله با سختی‌های راه، به شما توان می‌دهد. پس ابتدا مشخص کنید که دوست دارید نواختن کدام ساز را یاد بگیرید.

برای انتخاب یک ساز مناسب، بهتر است که ابتدا با یک فرد باتجربه مشورت کنید. اساتید و نوازندگان موسیقی، بهترین انتخاب برای مشورت گرفتن هستند. دانش و تجربه فراوان آن‌ها می‌تواند در انتخاب هدف شما، کمک مؤثری باشد.

  • انتخاب ساز مناسب برای یادگیری موسیقی

بهترین-آموزشگاه-برای-یادگیری-موسیقی

 

 

مهم‌ترین نکته در یادگیری موسیقی، انتخاب یک ساز مناسب است. به گفته بسیاری از اساتید و نوازندگان موسیقی، اگر به ساز خود علاقه‌مند نباشید، نوازندگی را رها خواهید کرد.

در یادگیری هر سازی باید صبور باشید؛ هیچ نوازنده‌ای یک‌شبه همه تکنیک‌های موسیقی را یاد نگرفته و ماه‌ها و سال‌ها برای پیشرفت خود زمان گذاشته است.

داشتن علاقه در انجام هر کار، انگیزه انسان را برای ادامه دادن و تسلیم نشدن، تقویت می‌کند.

اگر انسان به کاری علاقه‌مند نباشد، ادامه دادن آن کار تنها از روی وظیفه خواهد بود و پس از مدتی موجب دلسردی می‌شود.

روحیات هر فرد نیز در انتخاب یک ساز مناسب، نقش اساسی دارد. به‌عنوان‌مثال، شخصی که روحیه‌ای آرام دارد، بیشتر به سازهای آرامش‌بخش علاقه‌مند است و افراد پرجنب‌ و جوش و فعال، از سازها و موزیک‌های تند، لذت بیشتری می‌برند.

ازاین‌رو پیش از انتخاب هر سازی، ابتدا به علاقه و خلق‌وخوی خود توجه داشته باشید تا برای ادامه راه ، انگیزه بگیرید.

  • چگونه ساز را بنوازیم؟

برای یادگیری هر سازی، روش‌های بسیاری وجود دارد.

شما به‌راحتی می‌توانید در آموزشگاه‌های موسیقی ثبت‌نام کنید یا استاد خصوصی داشته باشید.

برای نتیجه‌گیری بهتر، از اساتید باتجربه و دارای مدرک موسیقی کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید بدون پرداخت هزینه‌های بسیار در آموزشگاه‌ها ساز زدن را بیاموزید، می‌توانید از ویدئوهای آموزشی در یوتیوب و سایت‌های مختلف کمک بگیرید.

اما در نظر داشته باشید که این روش، نیاز به تلاش و تمرین زیاد دارد و مسلماً وقت بیشتری نیز از شما می‌گیرد.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها با نگاه‌کردن به حرکت دست نوازندگان، می‌توانند ساز را بنوازند و دیگر به نت‌خوانی احتیاجی ندارند.

این تصور کاملاً اشتباه است و هیچ فردی نمی‌تواند از این راه نوازنده شود.

آموزش موسیقی از طریق نگاه‌کردن به حرکت انگشتان یک نوازنده، باوری غلط و به‌نوعی هدر دادن وقت است. افرادی که نت‌خوانی را کاملاً یاد گرفته باشند، می‌توانند بسیاری از قطعات را بدون راهنمایی اساتید خود بنوازند.

  • تمرین روزانه، کلید اصلی یادگیری موسیقی

برای پیشرفت در هر کاری، نیاز به تمرین دارید. هیچ‌کس نمی‌تواند یک‌شبه به استاد موسیقی تبدیل شود.

برنامه روزانه خود را تنظیم کنید و ساعاتی را به نواختن اختصاص دهید تا سرعت عمل شما افزایش یابد.

به‌این‌ترتیب به‌تدریج متوجه پیشرفت خود خواهید شد و انگیزه شما برای ادامه راه، افزایش می‌یابد. درصورتی‌که نواختن قطعه جدیدی را آغاز می‌کنید، کاملاً طبیعی است که در بعضی نت‌ها اشتباه کنید؛ بنابراین بر خود مسلط باشید و تلاش کنید که با تمرین بیشتر، اشتباهات را به حداقل برسانید.

در یادگیری موسیقی نباید از منابع گوناگون و زیادی استفاده کنید.

سعی کنید یک منبع واحد و مناسب را در نظر بگیرید و بر آن مسلط شوید. منابع زیاد باعث آشفتگی ذهنی شما می‌شود و قدرت تمرکز را از شما می‌گیرد.

در میان جمع بنوازید

بهترین-آموزشگاه-برای-یادگیری-موسیقی

اجرا و نواختن در جمع خانواده یا دوستان، اعتمادبه‌نفس شما را بیشتر می‌کند.

مخفی شدن و خجالت را کنار بگذارید و اضطراب اشتباه نواختن را نداشته باشید.

اجرا در جمع باعث پیشرفت سریع‌تر شما خواهد شد و به شما کمک می‌کند که زودتر بر ساز خود مسلط شوید.

  • بداهه‌نوازی را تمرین کنید

بسیاری از نوازندگان ماهر، هم‌زمان با نواختن، نت‌های مختلف را در ذهن خود کنار هم قرار می‌دهند و یک ترکیب بی‌نظیر می‌سازند.

بداهه‌نوازی به پیشرفت تمرینات گروهی و فردی نیز کمک می‌کند.

برای این کار، ابتدا باید ذهن خود را از هر چیز دیگری خالی کنید و با تمرکز کافی، ایده‌های جدید خلق کنید و یک ترکیب زیبا بسازید.

البته این سبک، به تمرین فراوان و تجربه چندساله نیاز دارد.

کلام آخر :

شروع هر کار، سختی‌های خود را به همراه دارد.

برای یادگیری موسیقی باید صبر و حوصله زیادی خرج کنید و توقع نداشته باشید معجزه‌ای رخ دهد و یک‌شبه نوازنده شوید.

تمرین و تکرار روزانه را فراموش نکنید و دست از تلاش برندارید.

اگر واقعاً تصمیم به یادگیری دارید، نگران هزینه‌ها نباشید و از سازهای ارزان‌تر شروع کنید، هنگامی‌که در یک ساز مهارت کافی را کسب کنید، انگیزه شما برای نواختن دیگر سازها نیز افزایش می‌یابد.

درصورتی‌که می‌خواهید سرعت شما در یادگیری افزایش یابد، بهتر است که از اساتید موسیقی ماهر کمک بگیرید زیرا آموزش از طریق کلیپ‌های آموزشی، بسیار وقت‌گیر است و سرعت یادگیری شما را کاهش می‌دهد.


آموزش موسیقی کودک – بهترین آموزشگاه موسیقی شمال تهران – ثبت نام کلاس موسیقی –  آموزشگاه موسیقی – بهترین آموزشگاه موسیقی  – آموزشگاه موسیقی سه راه اقدسیه و اندرزگو منطقه یک 1  – آموزشگاه موسیقی در شمال تهران – آموزشگاه موسیقی ناردونه  خیابان سه راه اقدسیه  – آموزش موسیقی کودک – آموزش موسیقی برای کودکان – کلاس موسیقی – آموزش گیتار – آموزش پیانو – آموزش ویولن – آموزش سه تار – آموزش سنتور – آموزش آواز – آموزش آواز سنتی – آموزش آواز ایرانی – آموزش سلفژ – آموزش صدا سازی – آموزش وزن خوانی – آموزش کاخن – آموزش تنبک – آموزش عود – آموزش کمانچه – آموزش تار – آموزش نی – آموزش درام – آموزش پرکاشن – آموزشگاه موسیقی اندزگو – استاد آواز علی زند وکیلی – آموزش فلوت  – آموزش نی هفت  – ثبت نام کلاس موسیقی – آموزش قانون – آموزش تنبور – تمرین موسیقی آموزش قیچک آموزش ساکسیفون – آموزش گیتار الکتریک – آموزش درامز –  آموزش کمانچه – آموزش چنگ –   –آموزش نی  – آموزش عود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *