نت های بیگانه با آکورد در موسیقی اهمیت بسزایی دارند ولی در برنامه های درسی توجه اندکی به آن ها می شود، شاید در نهایت برای هر یک از این نت ها همراه با یک مثالی یک خط توضیح داده شود نت های بیگانه با آکورد – آموزشگاه موسیقی.
با توجه به استفاده نبوغ آمیز و گسترده استادان از نت های بیگانه با آکورد و نتهای زینت، نخست اشاره مختصری به آن ها می شود، بدونآنکه به (خطاها)و(اجازه ها) پرداخته شود.
دانشجویان و هنرجویان می توانند برای مطالعه مفصل شیوه های به کارگیری نت های زینت به رساله هارمونی تئودور دوبوا مراجعه کنند.
هیچ کتاب دیگری به این گستردگی این نت ها را برسی نکرده و درباره آن ها تمرین نداده است، و نیز درباره (اجازه ها) می توان به کتاب تاریخ تحول هارمونی نوشته شارل کوکلن مراجعه کرد.
نت تاخییر نتی است که روی ضرب قوی یا قسمت قوی ضرب قرار می گیرد و زمانی که آکورد تغییر می کند در جای خود باقی می ماند و بعد با حرکت پیوسته به پایین یا بالا ( در حرکت بالا رونده فاصله باید نیم پرده باشد )حل می شود.
نت های بیگانه با آکورد – آموزشگاه موسیقی
این قواعد برای نت تاخیر باید رعایت شوند:
1- تهیه نت تاخیر نباید کوتاه تر از خود تاخی باشد.
2- تاخیر روی ضرب قوی یا قسمت قوی ضرب باشد.
3- تاخیر با یکی از نت های آکورد باید فاصله نامطبوع بسازد.
4- حل تاخیر نباید از قل شنیده شود.
آموزشگاه موسیقی هیوا – شرق تهران
( پیروزی )
خيابان پيروزى ، سه راه سليمانيه، روبروى پمپ بنزين،
تعقیب
[…] مفید در مورد نت های بیگانه با آکورد را مطالعه […]
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.